zondag 22 maart 2009

tentamenweek

tentamenweken zijn gemeen,
ze maken me ongelukkig
ze maken me onzeker,
en ze maken me chagrijnig
tentamenweken laten je verlangen naar andere dingen,
die je op dat moment niet kunt doen,
omdat je tentamenweek hebt.
ik wou dat een tentamenweek een taartje was,
dat ik op kon eten
of dat een tentamenweek een stuk vis was,
dan zou ik het aan de kat voeren.

de tentamenweek laat me verlangen naar de dierentuin,
daar wil ik graag weer heen
naar de piquins kijken,
en de koalabeertjes nootjes voeren
en gekke foto's maken, en balonnen kopen
en heel vrolijk zijn, en ijsjes eten,
en samen proberen te praten met een aapje,
en op de terugweg tevreden zijn,
en dicht tegen elkaar aan zitten
en samen genieten van de tijd,
en blij zijn dat het geen tentamenweek is.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten